ازدواج، خروج از منطقه آسايش!
 
ازدواج
اموزش
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
7 خرداد 1389برچسب:, :: 16:51 ::  نويسنده : علی

اين موضوع حقيقت دارد كه امروزه بيش از هر زمان ديگر مردان عجله‌اي براي متعهد گشتن در ازدواج از خود نشان نمي‌دهند.هنگامي كه از مردان در مورد علل اين مساله پرسش مي‌شود، آنها معمولا چندين دليل گوناگون را براي عدم آمادگيشان براي ازدواج مطرح مي‌كنند، اما در كل 4 عامل عمده وجود دارند كه تاثير بسزايي روي رفتار مردان امروزي براي تن ندادن آنان به ازدواج اعمال مي‌كنند:

1ــ‌ مردان با فشار اجتماعي كمتري براي متاهل گشتن مواجه هستند.

2ــ مردان از پيامدهاي احتمالي عدم موفقيت در رابطه وحشت دارند. رنج‌هاي عاطفي حاصل از جدايي مي‌تواند براي مردان ويرانگر و طاقت‌فرسا باشد، اما آنها بيشتر نگران ريسك خسارات مالي كه احتمال دارد هنگام جدايي و طلاق متحمل آن گردند، مي‌باشند.

3ــ اين در سرشت و طبيعت مردان است كه هر چيزي را كه موجب تغيير عمده و جدي در زندگيشان مي‌شود را به تاخير اندازند.ازدواج آغازي براي تحولاتي عظيم است سنگيني اين مسئوليت اگر چه براي زنان هم به نوبه خود وجود دارد اما هميشه قيد مي شود که مرد نقطه اتکاء زن در خانواده است و زن با کسب پشتيباني و تکيه بر مرد به امور داخلي منزل رسيدگي مي کند.به نظر مي رسد.مردان تمايلي به خروج از منطقه آسايش و فراغ خاطر خويش و گام نهادن به يك زندگي مملو از مسووليت، سازش و از خودگذشتگي را ندارند.

4 ــ ‌مردان هنگامي تن به ازدواج مي‌دهند كه مطمئن شوند بهترين گزينه ممكن را انتخاب كرده‌اند. مردان همواره در اين انديشه‌اند كه: نكند سر و كله يك دختر بهتر در زندگي آنها پيدا شود، اما آنها در يک ازدواج متعهد شده باشند.

اما چگونه مي‌توان مردان را متعهد ساخت تا در ازدواج پاي بند شوند.در زير به 8روش براي دستيابي به اين منظور و آن‌كه قلب يك مرد را فتح كنيد ارائه شده‌است:

1ــ آگاهانه و معقولانه اطمينان يابيد ‌مردي كه برگزيده‌ايد را دوست داشته و مي‌خواهيد باقي عمر خود را با وي سپري كنيد.بنابراين در پروسه شناخت خود تا زماني كه كاملا متقاعد نشده‌ايد براي يكديگر مناسب هستيد، انديشه تعهد و دلبستگي به ذهن شما خطور نكند. شناخت شما از او بايد به حدي باشد كه قادر به تعيين اين موارد باشيد كه وي قادر به متعهد گشتن است. و در آزمون وفاداري، صداقت، راستي و مراعات حال ديگران شما سربلند بيرون آمده است و آن كه بايد مطمئن گرديد كه وي شما را حقيقتا دوست دارد.

نشان دهيد كه او را دوست داريد. علاقه‌مندي به خويشتن حقيقي خودش و نه براي آنچه او مي‌‌تواند براي شما فراهم آورد.

2ــ همواره همان فردي باشيد كه هستيد و از ابراز ماهيت واقعي خود بيم نداشته باشيد.اين شايد مهم‌ترين خصلتي باشد كه مردان در زنان جستجو مي‌كنند.زناني كه شخصيتشان پس از ازدواج دستخوش تغيير مي‌شود، در رديف نخست فهرست علل جدايي‌ها پس از ازدواجقرار مي‌گيرند.پافشاري در رفتاري كه در آن زنان به منظور اهميت بخشيدن به مرد خود، مرتبا با وي سازش كرده و از ابراز عقايد و نظرات خود خودداري مي‌كنند و يا به لطيفه‌هاي بي‌مزه او مي‌خندند، هيچ‌گاه نتيجه‌بخش نخواهد بود. بنابراين خويشتن حقيقي خود باشيد و همواره مراقب باشيد شايد مرد شما در حال امتحان كردن شما باشد.

3ــ به او نشان دهيد كه استقلال داريد.مردان از زناني كه به پشت تكيه مي‌دهند و منتظر مي‌مانند تا مرد آنها تمام امور زندگي آنها را به دست گيرد، بيزارند. نشان دهيد با آن‌كه شما از ايده‌هاي او استقبال مي‌كنيد، بدون او نيز توانايي به انجام رسانيدن كارها را داريد. به عنوان مثال: شما مي‌خواهيد به تماشاي يك فيلم بخصوص به سينما رويد، اما مرد شما به خاطر مشغله‌كار قادر به همراهي شما نيست. در عوض دلخور شدن و قهر كردن با خنده‌رويي بگوييد كه تنها به سينما خواهيد رفت و همين كار را هم انجام دهيد.البته نبايد فراموش کنيد که گاه مردان براي اثبات مديريت خود از شما انتظار دارند که به توان و قدرت آنها تکيه کنيد اين نياز را در آنان پاس بداريد.

4ــ به او نشان دهيد كه فردي مهربان و دوست‌داشتني هستيد. شايد شگفت‌انگيز به نظر آيد: يك مرد به دختري نياز دارد كه او را دوست داشته و خود نيز دوست داشتني باشد.به همان ميزان كه استقلال فردي به زنان قدرت مي‌بخشد به همان ميزان نيز عدم توانايي آنها در سازگاري مردان را دلسرد مي‌سازد.مردان اين گونه زنان را بي‌احساس، بي‌عاطفه و ناتوان در عشق‌ورزي تلقي مي‌كنند.بنابراين همان‌طور كه زنان نياز دارند استقلال فردي خود را به مردان نمايان سازند، بايد به مردان نشان دهند كه داراي آرزو و ميل آتشيني براي قسمت كردن عشق خود با مرد زندگيشان هستند.

5ــ نشان دهيد كه او را دوست داريد. علاقه‌مندي به خويشتن حقيقي خودش و نه براي آنچه او مي‌‌تواند براي شما فراهم آورد. هيچ مردي دوست ندارد احساس كند كه دختر مورد علاقه‌اش به اين علت او را برگزيده كه:او يك تامين كننده معيشت مناسب، يك شهروند نمونه و يا يك پدر خوب بالقوه باشد .به زندگي او علاقه نشان دهيد همچنين به علاقه‌مندي‌ها و ارزش‌هايي كه او در زندگي قائل است.درباره شغلش صحبت كنيد اما بيشتر به جنبه‌هاي معنوي و بالندگي شخصيتي آن توجه كنيد و نه به درآمد و منافع مالي آن.از خصوصيات نيك شخصيتي و اخلاقي او سخن گوييد.

6 ــ ‌براي آن كه او را به دنبال خود بكشانيد برايش نقش بازي نكنيد. هم صحبت شدن با مردان ديگر براي برانگيختن حس حسادت در شريك خود و آن كه مرد بيشتر جذب شما گردد ممكن است براي مدت كوتاهي كارساز باشد.حتي اگر وي شيفته شما باشد.هنگامي كه كوچك‌ترين شبهه‌اي در اعتماد و صداقت شما داشته باشد از متعهد گشتن هراس خواهد داشت.

7 ــ‌ نشان دهيد كه قصد تغيير دادن او را در سر نداريد. هر گاه يك مرد احساس كند كه تعهد به يك دختر و ازدواج با او سبب به وجود آمدن تغييرات عمده و اساسي در سبك زندگي او مي‌شود و مجبور است علايق خود را کناربگذارد، سرسختانه به متعهد گشتن از خود مقاومت نشان خواهد داد.

8ــبه ظاهر خود اهميت دهيد. اين بدين مفهوم نيست كه شما مانند يك مدل قدم برداشته و يا لباس بپوشيد. اما تا حدودي به ظاهر خود برسيد. لباسي به تن كنيد كه بيانگر بهترين صفات و برازنده شما باشد.با اعتماد به نفس حركت كرده و رفتار كنيد.مسواك بزنيد، به ناخن‌هاي خود برسيد و از عطر و ادكلن به حد متعادل در کنار او استفاده كند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: